بهترین کارخانه های تولید میلگرد

بهترین کارخانه های تولید میلگرد

بهترین کارخانه های تولید میلگرد

بهترین کارخانه های تولید میلگرد | میلگرد تنوع زیادی در بازار داخلی و خارجی دارد. شناخت بهترین تولید کننده میگرد برای رسیدن به نتیجه مطلوب تر در ساخت و ساز کمک می کند. تمامی میلگرد هایی که در ایران تولید می شودند، با توجه به کیفیت و کارایی و کاربردی که دارد قیمت گذاری می شود. طوری که ما می توانیم قیمت میلگرد را در کارخانه تولید آن مورد بررسی قرار دهیم. و اما این که کدام میلگرد بهتر است؟ ما چطور آن را تشخیص بدهیم و آن را انتخاب کنیم. و ا گر می خواهید بهترین جنس و با کیفیت ترین نوع میلگرد را برای ساختمان تهیه کنید تا آخر این مقاله ما را دنبال کنید.

هنگام خرید میلگرد چه نکاتی حائز اهمیت است؟

موقع خرید میلگرد باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید تا براتوانید بهترین محصول ممکن را خریداری کنید. در ادامه این موارد را با هم بررسی می کنیم.
اولین نکته ای که باید در زمان خرید به آن توجه کنید، تحقیق در خصوص محصول مورد نیاز است. میلگردو دیگر محصوالت آهنی به وسیله کارخانه های مختلف)داخلی و خارجی ( تولید می شوند. ویژگی، کیفیت و قیمت هر کارخانه با دیگری متفاوت است. پس تحقیق اولیه نه تنها به شما کمک می کند نیاز خود را به درستی شناسایی کنید بلکه برای برآورد هزینه ها و جلوگیری از ضرر مالی نیز بسیار مهم است.

دومین کار درخواست مشاوره و راهنمایی از مراکز معتبر را می توان به عنوان قدم دوم برای خرید و تهیه بهترین میلگرد نام برد. شرکت بازرگانی آهن  فرتاک به کمک کادر مجرب قادرند تمام سوالات شما را پاسخ میدهد و ابهامات موجود را از بین می برند.

سومین عامل شناسایی میزان بار مورد نیاز قبل از خرید میلگرد از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا یکی از مواردی که ممکن است موجب نارضایتی خریداران شود، خرید بیش از اندازه محصول است. پس قبل از هر اقدامی میزان میلگرد مورد نظر خود را شناسایی کنید، تا به اندازه نیازی  که دارید، تعداد شاخه یا مقدار به کیلوگرم را بدست آوریدو پس از آن برای خرید اقدام کنید.

و آخرین نکته در زمان خرید مراقب افراد سودجو باشید. قبل از خرید هرگونه میلگرد باید قیمت های ارائه شده توسط چندین شرکت معتبر را بررسی کنید.و لازم به ذکر  است که در بیشتر مواقع قیمت از این کارخانه تا کارخانه متفاوت است، پس همیشه قیمت کارخانه ما را با خودش مقایسه کنید. از آنجایی که افراد سودجو در هر کسب و کاری وجود دارند، اطالع نداشتن فرد از قیمت درست می تواند باعث ضررهای بسیار هنگفت شود. میلگرد بستر چیست؟

معرفی بهترین کارخانه های تولید میلگرد

کارخانه های متعددی به تولید آهن و مقاطع فولادی به خصوص میلگرد دست زده‌اند، بهترین میلگردهای ایران در این کارخانه ها تولید می‌شود. در ادامه آنها را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

بهترین کارخانه های تولید میلگرد
بهترین کارخانه های تولید میلگرد

کارخانه ذوب آهن اصفهان

اولین و بهترین تولید کننده این محصول که از سال 1346 اقدام به تولید این محصول کرد. شرکت ذوب آهن می باشد. که موفق به اخذ گواهینامه ای تحت عنوان سیستم مدیریت کیفیت شد و تمام محصولات این شرکت با استاندارد های جهانی مطابقت دارد که به دلیل استقبال زیادی که ازسمت مشتریان داشت اقدام به ضادرات این محصول کرد.

جدول مشخصات ابعاد و وزن میلگرد ذوب آهن اصفهان برای میلگرد ساده و آجدار (دوکی و یکنواخت)

قطر اسمی

 

کمترین قطر

در میلگردهای آج 340 و 400 یکنواخت

mm

تلورانس قطر

mm

وزن محاسباتی یک متر (kg)

mm

تلورانس وزن % ملاحظات
میلگرد ساده میلگرد آجدار
8 7.5 +0.3

-0.5

0.395 7 8 در محاسبات وزن مقدار جرم مخصوص فولاد 7.85*10-3 gr/mm3 در نظر گرفته شده

در میلگردهای ساده:

اختلاف بین حداقل و حداکثر قطر در فاصله 70 درصد دامنه تلورانس است

10 9.3 0.616 5 6
12 11 0.888
14 13 1.21 5
16 15 1.58
18 17 2
20 19 2.47
22 21 0.4+

0.5-

2.98
25 24 3.85 4 4
28 26.5 +0.4

-0.7

4.83
32 30.5 6.31
36 34.5 7.99

میلگرد نیشابور ( فولاد خراسان )

بهترین کارخانه های تولید میلگرد
بهترین کارخانه های تولید میلگرد

یکی دیگر از تولید کنندگان میگرد در کشور مجتمع فولاد خراسان است. که به واقع شدن این کارخانه در 15 کیلومتری شهر نیشابور به این نام هم  نیز می شناسنند. میلگردی که در این کارخانه تولید می شود جزو محصولات با کیفیت و پر مصرف در ایران است. از این رو در عرصه تولید فولاد خام از پیشتازان صنعت فولاد کشور است. کاربرد تیراهن در ساخت پل

فولاد میانه

از بزرگ ترین و با مجهزترین کارخاته های تولید میلگرد که در شمال غرب ایران واقع شده است. که از سال 1379 فعالیت خود شو را در زمینه تولید میلگرد آغاز کرد. این کارخانه در جنوب شرقی آذربایجان در بزرگترین شهر این استان (شهر میانه) قرار دارد. از ویژگی های بارز این کارخانه، این  است که در مجاورت راه آهن سراسری و جاده اختصاصی به مسیر ترانزیت بین المللی است. که به دلیل کیفیت در تولید این محصول و اخذ گواهینامه های ملی و بین المللی موفق به صادر کردن این محصول شد. و  جزو بزرگ ترین صادر کننده های میلگرد به شمار می رود.

فولاد کرمان

فولاد کرمان که از سال 1369  احداث شد.  و در 45 کیلومتری جنوب غربی شهر کرمان قرار دارد. و با بیش از دو دهه از فعالیت در زمینه تولید میلگرد به عنوان  تکمیل کنندگان زنچیره تولید در عرصه ملی و منطقه ای در صنعت فولاد حضوری فعال دارد. تیرآهن فایکو چیست؟

نتیجه آزمون کشش میلگرد کرمان

نوع میلگرد نوع آج حداقل تنش تسلیم

N/(mm)2

حداقل مقاومت کششی

N/(mm)2

حداقل ازدیاد طول نسبی (درصد) A10
میلگرد آجدار مارپیچ آج ۳۴۰ ۳۴۰ ۵۰۰ ۱۵
میلگرد آجدار جناغی آج ۴۰۰ ۴۰۰ ۶۰۰ ۱۲

فولاد آناهیتا گیلان

پنجمین تولیدکننده میلگرد شرکت فولاد آناهیتا گیلان است. از اوایل سال 1390 با تولید میلگرد ساختمانی فعالیت خود را آغاز کرد. و از نظر ترکیبات شیمیایی و فیزیکی و مشخصات فنی آن با استانداردهای جهانی مطابقت دارد. چیزی که در این کارخانه حائز اهمیت است واحد QC است. که پس از تائید کیفیت محصول در این واحد، محصول بسته بندی و به بازار عرضه می شود.

فولاد روهینا جنوب

کارخانه فولاد روهینا جنوب از سال 1389 تاسیس شد. و با بهره گیری از بهترین متخصصان داخلی و با فناوری روز دنیا در امر تولید از بهترین کارخانه های تولید میلگرد محسوب شد. و نکته ای که برای تاکید در خرید این محصول است، استحکام و  مقاومت بالا و وزن سبک و مطابق با تکنولوژی روز در پروژه های ساختمانی بسیار با صرفه است.

در جدول زیر نتیجه آزمون کشش میلگرد روهینا را ملاحظه نمایید:

استحکام تسلیم MPa استحکام کششی MPa درصد ازدیاد طول نسبت تنش کششی به تنش تسلیم
میزان استاندارد ≥ 400 ≥ 600 ≥ 16 ≥ 1.25
نتیجه آزمون میلگرد روهینا 501 640 21 1.27

فولاد بافق

کارخانه فولاد بافق با بهره گیری از بهترین تکنولوژی روز دنیا در سال 1394 در استان یزد شهر بافق یزد تاسیس شد. با به کار گیری از فناوری روز اروپا  و با ابعاد و استاندارد های مختلف و امکان تولید میلگرد سفارشی طبق نظر مشتری یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان  مهم میلگرد محسوب می شود.

فولاد ظفر بناب

کارخانه فولاد ظفر بناب با بیش از سه دهه فعالیت در عرصه تولید یکی از بهترین کارخانه های تولید میلگرد است. همجواری این کارخانه به شاهراه ترانزیتی منطقه آذربایجان شرقی و نزدیک بودن آن به نیروگاه حرارتی سهند بناب و همچنین نزدیک بودن به گمرک های مرزی کشور از مزایای این کارخانه به شمار می رود. و اینکه این کارخانه به عنوان واحد نمونه تحقیق و توسعه استان آذربایجان شرقی در روز صنعت و معدن شد. درساخت انواع میلگرد های این کارخانه رعایت اصول استاندارد ملی و جهانی لحاظ می شود.

فولاد کاوه (تیکمه داش)

بهترین کارخانه های تولید میلگرد
بهترین کارخانه های تولید میلگرد

فولاد کاوه در سال 1387 با تولید انواع میلگرد در ابعاد و سایزهای متنوع در تبریز تاسیس گردید. به دلیل استقبال مشتریان و مصرف کنندگان یکی از بهترین و با کیفیت ترین کارخانه ها در تولید میلگرد محسوب شد. هدف فعلی این کارخانه افزایش ظرفیت تولید بود. که با به کار گیری افراد بومی موفق در این منطقه به این امر شد.

فولاد سیرجان

شرکت فولاد سیر جان در ابتدا از سال 1388 به عنوان زیر مجموعه شرکت صنایع مس ایران و با تغییرانی در سهامداران  جزو شرکت های وابسته به شرکت گلگهر سیرجان شد. و با احداث هفت کارخانه در زمینه تولید آهن و فولاد و میلگرد توانست یکی از بهترین تولیدگان میلگرد به شمار آید. ازمهم ترین دلیل که چرا با کیفیت و بهترین کارخانه محسوب می شود. این است که از روش ترمکس جهت افزایش و بهبود خواص مکانیکی استفاده می کند.

شرکت سرمد ابرکوه

این شرکت ذر سال 1391 تاسیس شد. که با بهره گیری از تکنولوژی پیشرفته شرکت ایتالیایی و استفاده از دانش و بهره گیری از متخصصان کشور در عرصه فولاد موفق به تولید میلگرد مطابق با استانداردهای  مورد تایید جهانی شد. با ظرفیت تولید بیش از 400 هزار تن میلگرد به صورت سالیانه، یکی  از بهترین تولیدگان میلگرد گشت.

فولاد آلیاژی ایران

کارخانه فولاد آلیاژی ایران در سال 1378 تاسیس شد. که مدرن ترین کارخانه های تولید فولاد جهان است. و مجهز به پیشرفته ترین تکنولوژی و با داشتن کادر فنی و امکان تولید بهترین فولاد و آلیاژ و میلگرد با دارا بودن استاندارد های جهانی یکی از بهترین کارخانه ها میلگرد محسوب می شود.  و یکی از دلایل اینکه جزو بهترین ها در عرصه تولید شد. ساخت و ارائه محصولات متنوعی است که در صنایع ماشین سازی، نیروگاهی، ساخت تجهیزات پزشکی و جراحی و سایر موارد خاص استفاده می شود می توان برد.

 خرمدشت تاکستان

فولاد خرمدشت تاکستان در سال 1388 در استان قزوین تاسیس شد. با دارا بودن خط تولید پیشرفته توانایی تولید انواع میلگرد به خود اختصاص داد. یکی از افتخارات این کارخانه کسب رتبه اول صادرات در قزوین در سال 1398 بود. همین کار باعث رشد چند درصدی تقاضا شد و یکی از بزرگ ترین تولید های میلگرد  به حساب می آید.

کویر کاشان

یکی دیگر از بهترین تولید کنندگان میلگرد را می توان کارخانه کویر کاشان نام برد. این کارخانه در ابتدا فراب کویر نام گذاری شد. اما دو سال بعد با تغییر فعالیت خود و تاسیس یک خط تولید اختصاصی برای میلگرد به کویر کاشان تغییر یافت. از دلایل تقاضا مشتریان، می توان به مقاومت و استحکام بالا با قابلیت جوش پذیری و داکتبیلتی مناسب و تولید میلگرد با سایز 40، که خود موجب کاهش مصرف  و مصرف بهینه در سازه های بتنی می شود.

نورد اهواز

و در آخر کارخانه نورد اهواز در سال 1342 تاسیس شد. به دلیل کیفیت بالا و برخورداری از کادری فنی مجرب توانست. به عنوان یکی از بهترین کارخانه های تولید شناخته شود. دلایل انتخاب ما کیفیت و قیمت تولیدی این کارخانه می باشد.

تشخیص میلگرد های با کیفیت

بهترین کارخانه های تولید میلگرد
بهترین کارخانه های تولید میلگرد

هر کارخانه دارای علامت اختصاری هست که در هنگام خرید اگر به این علائم توجه کنید. می توانید تا حد زیادی از خرید محصول بی کیفیت و تقلبی جلوگیری کنید. برخی از کارخانه ها علاوه بر حک کردن نام کارخانه روش تولید را نیز نشان می دهند. علامت هایی که روی میلگرد حک می شوند باید به صورت برجسته باشند. علائم میلگردهای بی کیفیت و تقلبی را با سنبه و به صورت دستی انجام می دهند که با کمی دقت می توان به آسانی آن ها را تشخیص داد. بهترین میلگرد برای ساختمان سازی

ساده ترین روشی که می توان با آن میلگرد اصل را تشخیص داد پلاکی است که به عنوان نماد و هویت روی بندل وجود دارد. این پلاک به صورت برچسب یا ورق فلزی روی میلگرد متصل می شود. اطلاعاتی که روی پلاک شنایی وجود دارند شامل تاریخ تولید، وزن بندل، گرید، شماره شناسایی و … است.

انتخاب شرکت بازرگانی مورد اطمینان یکی دیگر از نکات مهم برای خرید مقاطع فولادی با کیفیت است. شرکت بازرگانی آهن فرتاک با هدف تامین نیاز مشتریان بدون واسطه و ارائه مشاوره صریحو دلسوزانه رایگان همراه شما عزیزان است. در صورت نیاز به مشاوره خرید، اطلاع از قیمت روز آهن و سفارش انواع مقاطع فولادی با آهن فرتاک در تماس باشید.

 سخن آخر

میلگرد به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین مقاطع فولادی در ساخت‌وسازها باید از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار باشد. تا استحکام و دوام سازه را در پی داشته باشد. عوامل مختلفی مانند توجه به جنس آن، کارخانه تولیدکننده، قیمت میلگرد، نوع فرآیند ساخت و وزن و ضخامت محصول در انتخاب آن به‌عنوان بهترین میلگرد در ایران تأثیرگذار هستند.

میزان بودجه که کنارمی گذاریم یک پروژه، نوع میلگردی که خریداری می کنیم را مشخص می‌کند. ازاین‌جهت قیمت میلگرد نیز بی‌تأثیر نخواهد بود کارخانه آهن فرتاک را می‌توان یکی از بهترین عرضه کننده این میلگردها نام برد. که کیفیت بسیار بالایی دارد و برای پروژه‎‌های ساختمانی گزینه مناسبی است.

برای تعیین بهترین میلگرد معیاری خاصی ندارد. اما نکته ای که هست با توجه به استقبال مصرف کنندگان از میلگرد های با کیفیت و کاربرد آن در صنایع مختلف، شرایط اقتصادی، متریال بکار رفته، شرایط تولید و … در تعیین بهترین میلگرد در ایران بسیار موثر است. که خیلی از کارخانه های تولید میلگرد به دلیل اینکه محصولات مشابه تولید می کنند. احتمالا در نوع عملکرد وکیفیت میتوانند به هم نزدیک باشند. و دیگر اینکه تمام میلگرد هایی که تولید می شوند. از کیفیتی خوبی بهره مند نیستند. بنابراین باید به سازنده های معتبر مراجعه کنیم. شرکت آهن فرتاک با عرضه محصولات فولادی توانسته نیاز به تماس مشتریان را برداشته و تمام محصولات فولادی را در ابعاد و اندازه های دلخواه در انبار خود داشته و در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد.

دیگر خدمات آهن فرتاک

nazem
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *