مهم ترین روش های ایمن سازی ساختمان

مهم ترین روش های ایمن سازی ساختمان

مهم ترین نکته ای که در زمان ساخت و ساز باید رعایت شود نکات و مقوانین مقاوم سازی و ایمن سازی ساختمان است. که یک نکته خیلی ضروری برای حفظ امنیت و سلامت ساکنان ساختمان است. اگر این اصول رعایت نشوند ممکن است که در زمان های بلاهای طبیعی مثل : زلزله ، برف ها و باران های سنگین ساختمان فرو بریزد.

ما در این مقاله نکات مهم مقاوم سازی و ایمن سازی ساختمان را برای شما اماده کرده ایم. در ادامه با مقررات ایمنی ساختمان ، روش های مقاوم سازی ساختمان و …. اشنا میشوید.

منظور از ایمن سازی ساختمان چیست؟

منظور از ایمن سازی ساختمان یعنی سازه و ساختمان درحال ساخت خود را مقاوم و با استهکام بالای طراحی و اجرا کنیم که در مواقع بروز حادثه آسیب کمتری ببیند. برای ایمن سازی ساختمان ها و سازه ها در ابتدا باید به مکان ساخت آن سازه دقت کنید. چون با بی توجهی به این موضوع در آینده با مشکلات زیادی رو به رو خواهید شد. برای مثال اگر ساختمان شما در مکان های زلزله خیز، مناطق کنار دریا، مکان های با احتمال سیل بالا و یا در مسیر رودخانه قرار دارد باید برای ساخت سازه در این مکان ها  امنیت بیشتری در نظر بگیریم.

مقررات ایمن سازی ساختمان

الزامات ایمنی ساختمان

سالانه هزاران نفر در سراسر جهان بر اثر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست می‌دهند که در این میان فعالیت‌های ساختمانی و عمرانی یکی از پرحادثه‌ترین مشاغل محسوب می‌شود.

با در نظر گرفتن خطرات مرتبط به کار های ساختمانی، رعایت کردن الزامات ایمنی ساختمان، نقش بسیار مهمی در بوجود امدن مشکلات خطرناک و آسیب پزیر جلوگیری خواهد کرد. با گرد آوری دستورالعمل های ایمنی ساختمانی، بر اساس خطرات یافته شده در کاره. ارزیابی و یافتن ریسک و الزامات ایمنی مربوطه انجام میشود. سال هاست که در سراسر جهان هزاران نفر در اثر حادث های در هین کار جان خود را از دست میدهند. بع همین دلیل است که کار های ساختمانی و عمرانی یکی از شغل های خطرناک و پر حادثه شناخته شده است.

مقررات عمومی ایمنی ساختمان

 

 

7 روش مهم مقاوم سازی ساختمان

جلوگیری از نشست ساختمان

سبک سازی ساختمان

مقاوم سازی اتصالات

 

استفاده از باد بند ها

 

روش های افزایش امنیت ساختمان

 

ایمن سازی ساختمان در برابر حریق

 

ایمن سازی ساختمان در برابر زلزله

 

ایمن سازی سازه های ساختمانی

 

nazem
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *