نکات کلیدی خرید آهن

نکات کلیدی خرید آهن

نکات کلیدی خرید آهن

اگر به دنبال وارد شدن در بازار معاملات خرید آهن هستید ، و یا تمایل به ساخت سازه خود را دارید که نیاز به خرید آهن آلات دارید، میبایست به طور کافی درباره آهن و نکات کلیدی خرید آهن اطلاعات کافی داشته باشید. بدون داشتن دانش کافی نسبت به محصولات آهنی امکان انتخاب اشتباه و بی کیفیت بسیار افزایش می یاید و حتی میتواند موجب خرابی یک پروژه و یا خسارت های سنگین شود.

اما نیاز به نگرانی نیست، آهن فرتاک با هدف آگاه سازی شما به منظور کسب اطلاعات بیشتر و تجربه خریدی بهتر همراه شما عزیزان در سراسر کشور است. در ادامه این مطلب به کسب اطلاعات درباره انواع آهن و نکات طلایی برای خریدی با کیفیت و رضایت بخش ، میپردازیم.

انواع آهن

آهن به عنوان ستون در سازه های ساختمان استفاده می شود. در واقع نقش تحمل بار که به ساختمان وارد می شود را دارد. در حال حاضر در بازار ایران 3 نوع  استاندارد جهانی تیر آهن وجود دارد. که هر کدام کاربرد و ویزگی های خود را دارد. آهن در سایزهای مختلفی تولید می شود. در ادامه مقاله قصد داریم انواع تیر آهن را بررسی کنیم.

آهن IPE : این نوع در ایران و کشورهای اروپایی تولید می‌شوند و شکل آن‌ها شبیه به I انگلیسی است. علاوه بر این، ضخامت بال‌های آن هم تغییر پذیر نمی‌باشد. در واقع، ضخامت بال این نوع آهن ثابت هست. جزو محصولاتی هستند که کاربرد زیادی در سازه ها دارند.

آهن INP : این تیرآهن‌ها در بازارهای چین و روسیه تهیه و عرضه می‌شود. این نوع آهن مانند نوع IPE ظاهری شبیه I دارد، اما ضخامت بال‌های آن با فاصله گرفتن از جان آهن کاهش پیدا می‌کند.

 آهن IBE : این نوع آهن دارای بال پهن شکل به صورت H می‌باشد که طول بال‌ها نسبت به آهن IPE بزرگ‌تر می‌باشد. و در ساخت اسلکه و کشتی سازی بسیار پر مصرف است.

  آهن لانه زنبوری :نوع دیگری از آهن وجود دارد که به دلیل شکل‌گیری این نوع پس از عملیات یعنی بریدن و دوباره جوش دادن و همچنین تکمیل پروفیل به شکل لانه زنبور و شش ضلعی به آهن لانه زنبوری مشهور است. متشکل از دو صفحه که به هم جوش می خورند و با افزایش ارتفاع تیر، مقاومت آن افزایش پیدا می کند. در ساخت پل ها (کاربرد تیرآهن در ساخت پل)، سقف لوله ها کابرد زیادی دارد. و وزن سبکی که این محصول داردیکی از مزایا استفاده از این محصول می باشد.

نکات کلیدی خرید آهن
نکات کلیدی خرید آهن

_

نکات طلایی هنگام خرید آهن

همان طور که در بالا ذکر کردیم، تیر آهن در سازه های ساختمانی کاربرد زیادی دارد. نقش بسزایی در مقاومت و استحکام ساختمان را به عهده دارد. بنابرین انتخاب نوع تیر آهن در امر خرید کمک بزرگی از نظر اقتصادی می کند. در ادامه به بررسی این نکات می  پردازیم.

  توجه به شکل ظاهری آهن

نکات کلیدی خرید آهن | در اولین قدم با انواع آهن اشنا شدید. اکنون میبایست برای اقدام به خرید ابتدا نیاز پروژه خود را در نظر بگیرید و از میان قطعات موجود گزینه ای را انتخاب کنید، به شکلی که بتواند نیاز شما را به طور کامل برطرف کند. به عنوان مثال اگر پروژه شما ساخت یک نمایشگاه خودرو باشد، میبایست تیرآهن های مستحکم تر و مقاوم تری در مقایسه با یک پروژه مسکونی تهیه کنید. در صورت نیاز میتوانید با برقراری تمای با تیم حرفه ای آهن فرتاک از مشاوره رایگان استفاده کنید و در نتیجه انتخاب بهتری را داشته باشید. میلگرد بستر چیست

میزان آهن مورد نیاز

در کل موقع خرید دقت در وزن آهنی که انتخاب می کنیم، خیلی مهم است. در برخی اوقات لازم است تا خریدار آهن را به صورت شاخه ای تهیه کند. که به اصطلاح شاخه شمار می گویند. بنابراین در این نوع خرید ملاک اصلی وزن نیست. در این نوع خرید فقط باید به نوع تیر آهن از لحاظ سبکی یا سنگینی توجه کنیم و به فروشنده اعلام کنیم. در برخی موارد تعداد شاخه های موجود در هر بندیل در کارخانه ها با هم فرق دارند. باید با توجه به تعداد شاخه های بندیل مورد نیاز ، سفارش خود را تعیین و ثبت کنیم. زیرا اگر در ابتدا به مقدار مورد نیاز خود آهن تهیه نکنیم دچار تاخیر در پروژه و همچنین خسارت مالی ، با توجه به نوسانات بازار ، میشوید.

 توجه به رنگ آهنی که انتخاب می کنیم

نکات کلیدی خرید آهن
نکات کلیدی خرید آهن

یکی از نکات کلیدی خرید آهن، رنگ آن می باشد. در حالت عادی آهن به رنگ طوسی پررنگ یا مشکی می باشد. تیر آهن در معرض رطوبت و هوا دچار تغییر رنگ می شود. که وجود هوای مرطوب در انبارهای نگهداری آهن و باران های که در طوال می بارد، موجب تغییر رنگ آهن می شود. هر چند که زنگ زدن و خوردگی آهن یک امر طبیعی است. اما سرعت روند این کار به شرایط و نوع نگهداری ما نیاز وابسته است. باید توجه کنیم که اگر زردی آهن سطحی باشد. می توانیم از آن استفاده کنیم. اما اگر دچار خوردگی و زنگ زدگی عمیقی باشد. به عنوان آهن درجه 3 یا 4 محسوب می شود که برای مصارفی که اهمیت پایین تری دارند به کار می بریم. خواندن مقاله مقاوم سازی تیرآهن نیز میتواند شما را از مسئله اهمیت مقاومت مقاطع آهنی آگاه تر کند.

  بررسی وزن آهن (جنس آهن)

یکی دگیر از نکات کلیدی خرید آهن که باید به آن توجه داشت، توجه به  وزن آهنی است که باید انتخاب کنیم. برای مثال وزن آهن به ضخامت و اندازه های هر شاخه بستگی دارد. هر کارخانه جدول وزنی مخصوص به خود را دارد. هر چه این مقدار وزن با مقدار موجود در جدول اشتال نزدیک تر باشد. در نتیجه تیر آهن کیفیت بهتر و بالاتری دارد. البته ناگفته نماند که سنگین بودن آهن به منزله کیفیت بالای آن نمی باشد. محصولی که میخریم دوبار روی باسکول قرار می گیرد. یک بار در کارخانه و یک مرتبه موقع تحویل آن اندازه گیری می شود. در فاکتور نوشتن مقدار وزن خالص هر شاخه را یادداشت کنیم. مشتری باید وزن آهنی که می خرد با مقدار عددی که باسکول نشان می دهد تطبیق دهد و بعد محصول را دریافت کند.

به توافق رسیدن موقع خرید (تعیین هزینه ایاب و ذهاب)

یکی از عواملی که  تاثیر زیادی در قیمت نهایی خرید آهن دارد، توافق خریدار با فروشنده است یعنی مشتری و فروشنده باید برای نحوه حمل و نقل و ارسال آن به توافق برسند. از آنجایی که هزینه ارسال با توجه به وزنی که آهن دارد و مسافتی که طی می شود تعیین می شود، بهتر است قبل از انجام معامله و هر گونه خریدی در مورد نحوه بارگیری محصول و ارسال و تخلیه بار با فروشنده به توافق برسیم. با راننده قبل از حرکت از کارخانه هماهنگ کنیم. پس از تطبیق محصول و دریافت برگه ترخیص از انبار آهن را به سمت مسیر دلخواه جابه جا کنیم. برگه ترخیص شامل وزن، تعداد بندیل و ساعت خروج می باشد.

 بررسی قیمت آهن

بازار آهن و فولاد مثل سایر صنایع و دیگر اصناف دچار نوسانات، تورم و تغییرات قیمت می باشد. مسلماٌ نوسانات بازار بر قیمت تمام شده آهن بسیار تاثیر گذار است. در نتیجه امر موجب تغییر عرضه و تقاضا میشود. و بالطبع بر تمام  هزینه های حمل و نقل و جابه جایی موثر میباشد. علاوه بر آن عوملی مثل برند تجاری آهن، اندازه و… در تعیین قیمت بازار نقش مهمی دارد. برای دانستن قیمت لحظه ای می توانید به سایت معتبر مراجعه کنید. یا با مشاورین و تیم کارشناسی ما در آهن فرتاک تماس بگیرید.

بررسی جدول اشتال هر آهن

نکات کلیدی خرید آهن

همان طور که در بالا اشاراتی به جدول اشتال کردیم، این  جدول شامل مقادیر عددی از جمله ضخامت، اندازه، وزن و …می باشد. که به ما در تعیین کیفیت محول کمک فراوانی می کند. که می توانیم میزان کیفیت آهن را با مقدار وزنی آن در جدول اشتال استاندارد بررسی کنیم. هر چه میزان عددی که از جانب کارخانه عنوان می شود به جدول اشتال نزدیک تر باشد. یعنی آهنی که انتخاب کردیم از نظر کیفیت و مرغوبیت بالاتری برخوردار می باشد. از همه مهمتر موقع خرید و دریافت اصالت مقایسه محصولی که می خریدم با جدول اشتال می باشد. وزن آهن را با اندازه گیری وزن هر بندیل و تقسیم آن بر تعداد شاخه ها بدست می آید.

چرا از جدول اشتال استفاده می کنیم؟

نکات کلیدی خرید آهن | برای اینکار باید محاسباتی در مشخصات هندسی و مکانیکی برای تعیین دوام اولیه، به خصوص آهن که اولین محصول در ساخت و ساز به شمار می آید، تا بررسی کنیم  که چطور آهنی مناسب، با ساختمان یا پروژه ای که داریم استفاده کنیم. طراحی و با هزینه ناچیز تهیه کنیم. و به نتیجه مطلوب یعنی همان مقاومت استاندارد برسیم. برای همین منظور با بهره گیری از جدول اشتال آهن اولا ابعاد مهم آهن، نظیر ارتفاع جان تیر آهن، عرض بال، ضخامت بال و ضخامت جان به عنوان مهم ترین پارامتر برای بررسی و محاسبات در نظر گرفت.

از کجا آهن را بخریم

در ایران تعداد زیادی از کارخانه ها وجود دارد که توان تولید آهن فراوانی به صورت سالانه دارند. در بین کارخانه ها ، کارخانه ذوب آهن اصفهان، ظفر بناب که بیشترین حجم و کیفیت در تولید آهن دارا هستند . توجه به اینکه مکان کارخانه تولید و نزدیک بودن آن به محل پروژه می تواند. تا حد زیادی در هزینه ایاب و ذهاب تاثیر گذار می باشد.

اصلی ترین هدف آهن فرتاک تامین فولاد و آهن آلات مورد نیاز مشتریان خود بصورت بدون واسطه و ارائه مشاوره ای صریح و دلسوزانه به منظور اگاهی کامل مشتریان نسبت به خرید خود میباشد و شعار ما این است که سود پشت اعتبار است. شما میتوانید پس از دریافت مشاوره رایگان تلفنی از تیم مجبرن آهن فرتاک نسبت به سفارش خود با اطمینان خاطر اقدام کنید.

مشاهده و بررسی شناسنامه کنترل کیفی آهن

دریافت شناسنامه کنترل کیفی یا برگه آنالیز موقع خرید در انتخاب خریدی مطمئن نقش اساسی دارد. این برگه برای تعیین کردن برند کارخانه تولید کننده، وارد کردن مشخصات فنی، ترکیبات شیمیایی(درصد مواد موجود در آهن)، خواص مکانیکی(مقاومت، استحکام، مقدار تسلیم) به همراه آهن ارائه  می شود. این کار از طریق مقایسه و حساب کردن پارامتر های ابعادی، خمشی با وزن نهایی آهن با کمک وزن مخصوص g که در جدول اشتال وجود دارد میسر می باشد. ممان اینرسی در اصل میزان مقاومت جسم را در برابر چرخش از حالت طبیعی را نشان می دهد.

ژیراسیون فاصله ای که از یک محور مرجع است که اگر تمام سطح در آن باشد گشتاور ماند آن سطح حول محور مختصات گشتاور ماند سطح اولیه است. زیرا در انتخاب اندازه مطلوب 4 تا عامل مهم است که تعیین کننده مشخصات فنی، مکانیکی و رفتار های آهن در برابر ضربه هایی که اعمال می شود ، نظیر خمش، تنش در دو محور مهم اقی و عمودی است. که با بررسی دقیق این جدول می توانیم خریدی مطمئن، هم از نظر کیفیت و هم از نظر اقتصادی داشته باشیم.

همان طور که اشاره کردیم استفاده از جدول اشتال به مشتری این امکان را می دهد برای استفاده از تیرهای سبک تر با مقاومت مدنظر، آن را با اندازه های بزرگ تر مقایسه کنیم. برای دریافت مجوز از سازمان نظام مهندسی تاییدیه بگیریم.

بهترین روش خرید آهن آلات 

نکات کلیدی خرید آهن
نکات کلیدی خرید آهن

امروزه بسیاری از محصولات را می‌توان در بستر وب ثبت سفارش کرد. آهن نیز مانند سایر محصولات از قابلیت فروش در اینترنت برخوردار است. و با توجه به اینکه در سایت مختلف، اطلاعات زیادی در خصوص آهن و خرید می توانید دریافت کنید. چنانچه با بررسی های لازم دچار سردرگمی شدید. می‌توانید با دریافت مشاوره از کارشناسان فروش آهن فرتاک، اطلاعات لازم و مفید را جهت خرید دریافت نمایید. سایت های بسیاری وجود دارند که به شما در مورد کلیه مصالح ساختمانی کمک می‌کنند. تیم کارشناس ما در این سایت‌ میزان مصالح مورد نیاز پروژه شما را تخمین می‌زنند و شما را در رسیدن به نیازتان راهنمایی می‌کنند.

شما می‌توانید قیمت لحظه به لحظه محصولات آهنی را ملاحظه نمایید. این سایت‌ به صورت روزانه قیمت ورق، میلگرد و سایر محصولات را در اختیار شما قرار می‌دهند. به این ترتیب، شما قادر خواهید بود که کلیه آهن‌آلات مورد نیاز خود را در این سایت‌ها ثبت سفارش کنید. کارشناسان مربوطه در اولین فرصت با شما تماس گرفته و شما را تا رسیدن به هدفتان یاری می‌دهند.

کلام آخر

شاید همه ما بدانیم که آهن به عنوان یکی از پر استفاده ترین مصالح در صنعت ساختمان سازی است. اما اگردر مورد نحوه خرید بهینه آن و انتخاب مناسب‌ترین نوع آهن برای پروژه مورد نیاز خود آگاهی و اطلاعاتی نداشته باشیم. شناخت استانداردهای آهن، داشتن انتخاب با کیفیت و مرغوب این محصول می‌تواند در میزان دوام و مقاومت سازه تاثیر مستقیمی را دارا باشد. علاوه بر این صرفه جویی در هزینه‌های مصرفی و نهایی پروژه را شامل می‌شود. در این مقاله از آهن فرتاک سعی شد تا در مورد بهترین نکات کلیدی خرید آهن، اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار داده شود. برای اطلاع ازبهای  آهن می توانید به سایت آهن فرتاک مراجعه کنید.

موقع خرید حتما باید با ویژگی های این محصول آشنا باشیم. که نیازمان را به طور کامل محاسبه کنیم و با توجه به آن خرید کنیم. و از مشورت با افراد خبره غافل نشویم. تا از اشتباهات احتمالی و نوسانات جلوگیری شود.

در صورت عدم آگاهی از ویژگی‌های آهن‌آلات، ممکن است با خطا و یا اشتباه جبران ناپذیری رو به رو شوید و تمام محاسبات شما به هم بریزد. نتیجه نیز با آن چه که شما انتظار داشتید متفاوت خواهد شد. نیازی به نگرانی در این مورد نیست. با پیشرفت تکنولوژی در عصر حاضر، سایت‌هایی به وجود آمده‌اند که شما را در رسیدن به مصالح با کیفیت و مرغوب با قیمت مناسب هدایت خواهند کرد.

تیم مشاوره و کارشناسان ما به صورت 24 ساعت به طور  رایگان پاسخگو شما هستند و این امکان  را می دهد که  خرید شما، خرید مطمئنی باشد. و نکته مهم این است که به توصیه‌های متخصصان در هنگام استفاده از آهن توجه کنید. زیرا انواع آهن کاربردهای متنوعی دارند و نباید به جای یکدیگر مورد استفاده قرار بگیرند.  برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مقاطع آهنی میتوانید به مقالات ، بهترین کارخانه های تولید میلگرد ، بهترین میلگرد برای ساختمان سازی و ،راه های جلوگیری از زنگ زدگی ورق ، استخر پیش ساخته یا فایبرگلاس و تفاوت پروفیل نبشی و ناودانی سر بزنید.

دیگر خدمات ما

 

nazem
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *