تیرآهن فایکو چیست

تیرآهن فایکو چیست؟

تیرآهن فایکو چیست؟

تیرآهن فایکو چیست؟ سوالی که ممکن است ذهن هر فردی که به دنبال کسب اطلاعات و یا خرید تیر آهن است را به خود مشغوا کند. در جوابی کوتاه و ساده باید گفت که تیرآهن فایکو یکی از معروف ترین متریال ها در صنعت ساخت و ساز است. شرکت فولاد البرز ایرانیان که در صنعت با نام تجاری فایکو شناخته میشود، مربوط به منطقه مازندران است و کارخانه تولیدی ان از سال 1339 فعالیت خود را شروع کرده است. این شرکت سالانه مقدار زیادی مقاطع ساختمانی و صنعتی بالغ بر 1.5 میلیون تن ، تولید  و به بازار عرضه میکند. به همین علت در میان بزرگترین تولیدکنندگان کشور و حتی منطقه قرار گرفته است.

این برند انواع مقاطع چون میلگرد آجدار، تیرآهن، نبشی و ناودانی را در سایز های مختلف تولید میکند. در این مطلب  قصد داریم به معرفی تیراهن فایکو و بررسی تمامی خصوصیات آن بپردازیم.

آشنایی با انواع تیرآهن فایکو

تیرآهن فایکو چیست | شرکت فولاد البرز ایرانیان، سال هاست که اقدام به ساخت تیرآهن فایکو کرده است. در مرحله اول شمش های فولادی که از فرآورده های نورد فولاد هستند با سایزهای مشخص وارد کوره می شوند. معمولاً سایزی که برای نورد فولادی در نظر گرفته می شود بین 15 الی 20 سانتیمتر است. در این مرحله نیاز به تنظیم درجه حرارت دما در کوه است و بررسی صورت می گیرد که چه میزان زمان برای نورد گرم نیاز است. مرحله دوم به این صورت است که تیرآهن ها وارد مجموعه ای از قفس ها می شوند، در واقع هدف اصلی این مرحله این است که طول و عرض تیرآهن ها افزایش پیدا کند. مرحله سوم که مرحله نهایی است به این ترتیب است که تیر آهن ها خنک شده و در قسمت پایانی تیرآهن برش محصول بر اساس نیاز مشتری صورت می گیرد.

مدل های تیرآهن فایکو

  • تیرآهن IPE : این مدل بسیار پر مصرف بوده و از استانداردهای اروپایی در تولید آن استفاده شده است.
  • تیرآهن IPB: تیرآهن IPB شامل عرض های بسیار پهن هستند و معمولاً طول بلندی دارند. این مدل از تیرآهن ها به شکل H طراحی شده اند.
  • تیرآهن IPN: برای ساخت این مدل از تیرآهن فایکو از استانداردهای روسیه و چین کمک گرفته شده است.

سایزبندی هایی که معمولاً برای تیرآهن فایکو در نظر گرفته می شود، بین 14 الی 24 است و تا طول 12 متر را پوشش می دهد. نحوه تشخیص تیرآهن فایکو و همچنین مراحل ساخت و تنوع مدل آن را در ادامه بررسی می کنیم.  سایزبندی هایی که معمولاً برای تیرآهن فایکو در نظر گرفته می شود، بین 14 الی 24 است و تا طول 12 متر را پوشش می دهد. نحوه تشخیص تیرآهن فایکو و همچنین مراحل ساخت و تنوع مدل آن را در ادامه بررسی می کنیم.

مراحل ساخت تیرآهن فایکو

تیرآهن فایکو چیست
تیرآهن فایکو چیست

تیرآهن یکی مهم ترین عناصر در ساختمان سازی به شمار میرود. از این رو قیمت تیراهن به کار رفته یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار در قیمت گذاری مسکن شمرده میشود. کیفیت و استحکام تیراهن در ساخت  رابطه ای مستقیم با استحکام ساختمان داد که حائز اهمیت است.

بنابراین انتخاب و خرید تیراهن استاندارد و با کیفیت از تولیدی معتبر امری بسیار مهم است. در حال حاضر کارخانه فایکو و ذوب آهن اصفهان از بهترین و با سابقه ترین کارخانه های تولیدی تیرآهن در کشور محسوب میشوند.

تولید تیرآهن شامل چند مرحله ذوب مواد اولیه، ریخته‌گری و پردازش آخر می‌باشد. مراحل و جزییات هر مرحله به شرح زیر است.

مرحله ذوب مواد اولیه

در مرحله اول تولید تیرآهن شمش فولادی تهیه شده از آهن خام و دیگر مواد اولیه چون سنگ آهن ، کربن و افزودنی های دیگر، در درجه 1100 درجه سانتی گراد حرارت داده و ذوب میشوند. در نگاه اول مواد اولیه ساخت تیرآهن به صورت پودر یا کلوخه شده دیده میشود. اما پس از ترکیب با مواد شیمیایی و قرا گرفتن در دمای بالای کوره به شکل آهن مایع در می ایند. مواد اولیه پس ذوب شدن قابلیت شکل دهی و انعطاف پذیری پیدا میکنند که میتوان انها را با قالب های مخصوص به تیرآهن شکل دهیم.

مرحله ریخته‌گر

مرحله دوم در فرآیند ساخت تیرآهن فایکو ریخته گری است. این فرایند به عنوان یکی از قدیمی ترین تکنیک های تولید قطعات آهنی شناخته میشود. امروز با پیشرفت علم و صنعت طیف گسترده ای از روش های ریخته گری تخصصی و پیشرفته تر پا به کارخانه های تولیدی گذاشته است. با وجود پیدایش روش های مختلف و پیشرفته ریخته گری ، همچنان میتوان دید که همه روش ها از اصول و پایه اولیه یکسانی برخوردارند.

فلز های مذاب در ظرفی که به قالب منتهی میشود ریخته میشوند. طول قالب ها نامشخص است و به اندازه قطعه تولیدی مورد نظر بستگی دارد. پس از مدتی به سمت پایین حرکت میکند و طول ان افزایش میابد. و این امر منجر به ریخته گری میشود.

کل فرایند در حین انجام توسط متخصصان کنترل میشود تا از اینکه فولاد مذاب در یک جریان صاف از تاندیش وجود دارد اطمینان حاصل کنند. تاندیش مانع ورود ناخالصی ها و سرباره  ها میشود تا از واکنش فولاد با گازهای موجود در محیط جلوگیری کند.

مرحله پردازش آخر

در مرحله اخر پردازش و شکل دهی نهایی بر روی تیراهن مثل کرنش دهی ، گرم کردن ، ماشین کاری و ورق کاری روی ان انجام میگیرد. در مرحله اخر در تولید تیرآهن فایکو ، تمامی مصالح ساخته شده از نظر ابعاد ، کیفیت، سطح مقطع و شکل هندسی بررسی و کنترل میشود تا بر طبق استاندارد تولید و تایید شوند. برا دریافت اطلاعات و قیمت روز تیراهن با مشاوران ما در تماس باشید.

وزن تیرآهن فایکو

تیرآهن فایکو چیست | بهترین روش برای یافت وزن تیراهن فایکو ، استفاده از جدول وزن تیرآهن فایکو است. اما این جدول بر اساس معیار های مختلفی بیان میشود و تفاوت های موجود در این جدول به دلیل تفاوت شرایط در مناطق کشور است. ایت تفاوت میواند به علت تفاوت شرایط اب و هوایی یا زلزله خیز بودن مناطق مختلف باشد. اما جدول وزن فایکو از استاندارد مشترکی استفاده میکنند که بر استاندارد های اروپا است. در کاخانه فولاد فایکو تیرآهن بر اساس استاندارد های IPB و IPE و IPN تولید میشود.

در تعیین وزن محصول عواملی چون سایز محصول ، تعداد شاخه و … تاثیر گذار است. دامنه سایز تیرآهن فایکو در محدودهی 14 الی 20 است و وزن انها بر حسب کیلوگرم بیان میشود.

 

ردیف نام محصول سایز محصول وزن شاخه (kg) تعداد شاخه در هر بسته
1 تیرآهن فایکو 14 128 36
2 تیرآهن فایکو 16 170 27
3 تیرآهن فایکو 18 200 24
4 تیرآهن فایکو 20 250 18
5 هاش فایکو 16 360  *
6 هاش فایکو 16 480  *

وزن تیرآهن 14، 16 و 18 فایکو

به به این کارخانه عظیم فولاد سازی ترآهن هایی در سایز های متفاوتی تولید میکند. در میان انها سایز های 14 ، 26 و 18 فروش و خواستار بیشتری با توجه به پر کاربردشان دارند.

  • تیرآهن 14 فایکو در شاخه‌های 12 متری و 135 کیلوگرمی عرضه می‌شود که از نوع IPE است و در خرپا، ستون و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • سایز 16 فابریک وزنی حدود 175 کیلوگرم دارد و در شاخه‌های 12 متری تولید می‌شود.
  • تیراهن 18 فولاد البرز کاربرد در ستون‌ها و تیرها دارد و وزن تقریبی آن 210 کیلوگرم است.

توج داشته باشید که هنگام خرید علامت FAICO روی بدنه محصول مشاهده کنید که نمایانگر اصالت و اعتبار این برند مشهور است.

قیمت تیرآهن فایکو

تیرآهن فایکو چیست؟

تیرآهن از انجا که جزء پر کاربرد و پر استفاده در ساخت و ساز است و مقدار مصرفی و قیمت آن در در قیمت نهایی ساختمان تاثیر گذار است. کی از عوامل مؤثر بر قیمت تیرآهن عرضه و تقاضا در بازار است و این نیز بستگی زیادی به بازار مسکن و میزان ساخت و ساز دارد. تیرآهن فایکو به دلیل ویژگی‌های مثبتی که نسبت به سایر تیرآهن‌ها دارد تقاضای زیادی در بازار دارد. اطلاع از قیمت ان میتواند از اهمیت زیادی برخوردار باشد. عواملی بسیار زیادی چون عوامل اقتصادی و مراحل تولید و.. بر روی قیمت تیراهن تاثیر گذار هستند. و روز به روز قیمت ان اعلام میشود. شما میتوانید برای اطلاع از قیمت روز تیراهن با شرکت آهن فرتاک در تماس باشید.

نحوه تشخیص تیرآهن فایکو

برای تشخیص تیرآهن اصل از تقلبی چندین روش سریع و مطمئن در بازار وجود دارد. امروزه تولیدکنندگان زیادی در زمینه تولید محصولات فولادی شروع به کار کرده اند و در تلاشند تا کیفیت خوبی را به بازار ارائه دهند. اما متاسفانه در بازار آهن نمونه های غیر استاندارد ، تقلبی و فیک بسیاری مشاهده میشوند. که در ساخت و ساز عواقب مخرب و خطرناکی را به همراه دارد.

از آنجایی که تیراهن فایکو بسیار محبوب و پر فروش است ، نمونه های تقلبی این محصول در بازار بسیار یافت میشود و تشخیص نوع اصل از تقلبی آن در کیفیت ساخت بسیار تاثیر گذار است.

 

چگونه می‌توان تیرآهن فایکو را از سایر تیرآهن‌ها تشخیص داد؟

برای خرید تیراهن باید نکاتی را در نظر گرفت . یکی از مهمترین نکات این است که حتما محصول دریافتی شما از همان برندی که درخواستش را داشته اید باشد. از این رو بسیاری از کارخانه های معروف از بعضی علائم اختصاری ضمن تشخیص برند بر روی محصولات خود استفاده میکنند. مجتمع فولاد البرز ایرانیان بر روی تمامی محصولات خود علامت FAICO  را حک کرده است. یکی از بهتری روش های تشخیص تیرآهن فایکو مشاهده این علامت بر روی این محصول است.

نکته مهم دیگر به هنگام خرید این است که اهن به صورت شاخه ای به بازار عرضه میشود. از این رو باید قیمت به روز تیرآهن را به ازای هر شاخه استعلام کرد و سپس خرید کنید. هنگام خرید و یا تحویل به وضغعیت فیزیکی تیراهن توجه داشته باشید. بررسی کنید که دچار خمیدگی یا زنگ زدگی نشده باشند. خرید تیرآهن فایکو هم به صورت حضوری و هم سفارش به صورت انلاین از فروشگاه آهن فرتاک امکان پذیر است.

شما میتوانید تنها با مراجعه به سایت و یا تماس با همکاران اهن فرتاک میتوانید از مشاوره خرید و قیمت روز آهن و دیگر محصولات با خبر شوید.

مشخصات فنی تیرآهن فایکو

تیرآهن فایکو چیست
تیرآهن فایکو چیست

یکی از مهم ترین و اصلی ترین پروفیل ها در ساختمان سازی تیرآهن ها هستند. در حقیقت تیرآهن ها نقش اسکلت یک بنا را دارد که برای تحمل بار ساختمان مورد استفاده قرار میگیرند. ساخت هیچ پروژه ی ساختمانی بدون وجود تیرآهن قابل اجرا نیست. همانطور که مطالعه کردید استاندارد ساخت تیراهن متفاوت است. کارخانه فایکو تیرآهن های خود را بر اساس استاندارد های اروپایی IPB و IPE و IPN تولید میکند. کاربرد و مشخصات دقیق هر یک از این استاندارد ها به شرح زیر است.

  • تیرآهن IPE: به این نوع از تیرآهن‌ها، تیرآهن اروپایی، پروفیل معمولی و یا نرمال نیز می‌گویند. طول آنها بین 8 تا 16 متر و ارتفاع آن بین 80 تا 600 میلی‌متر و عرض آن بین 42 تا 215 میلی‌متر متغیر است. استاندارد این تیرآهن‌ها مربوط به کشورهای اروپایی است.
  • تیرآهن INP: در این نوع تیرآهن ضخامت تیغه تیرآهن نسبت به بال آن کمتر است. اما نکته‌ای که در این نوع تیرآهن وجود دارد این است که عرض بال این نوع تیرآهن نسبت به عرض بال سایر تیر‌آهن‌ها بیشتر است. این تیرآهن‌ها به طول 16 تا 18 متر و عرض 46 تا 220میلی‌‌متر هستند. استاندارد این تیرآهن‌ها مربوط به کشورهای چین و روسیه می‌باشد.
  • تیرآهن IPB: این نوع از تیرآهن‌ها از بهترین کیفیت پروفیل تولید می‌شود که در ستون بناها و قوطی‌ها کاربرد دارند. به این نوع تیرآهن، تیرآهن هاش نیز می‌‌گویند.

مهم ترین خصوصیت تیرآهن فایکو که ان را نسبت به سایر تیراهن ها برتر میسازد وزن استاندارد این محصول است. همچنین از کیفیت و مقاومت بالایی برخوردار است. ضخامت ان در تمامی ققسمت های تیرآهن یکنواخت است و با توجه به خصوصیاتی که دارد نصب اسانی دارد.

نحوه سفارش تیرآهن فایکو

تیرآهن فایکو چیست | کارخانه تولیی تیراهن فایکو  شاخه های بسیاری را بر حسب متقاضیان به بازار عرضه میکند و فروشگاه های مختلفی به فروش این محصول میپردازند. آهن فرتاک از معتبر ترین شرکت های بازرگانی خرید و فروش مقاطع فولادی و اهن الات است و کار خود را از سال 1396 شروع کرده است. اصلی ترین هدف آهن فرتاک تامین فولاد و آهن آلات مورد نیاز مشتریان خود بصورت بدون واسطه و ارائه مشاوره ای صریح و دلسوزانه به منظور اگاهی کامل مشتریان نسبت به خرید خود میباشد و شعار ما این است که سود پشت اعتبار است.

از این رو شما میتوانید برای سفارش انواع مقاطع فولادی و اهن الات از جمله تیراهن فایکو به سایت آهن فرتاک مراجعه کنید . مشاوران مجرب این مجموعه برای پاسخ دهی به سوالات شما راهنمایی خرید همه روزه در خدمت شما هستند.

دیگر خدمات ما

همانطور که ذکر کردیم  شرکت بزرگ اهن فرتاک به فروش انواع مقاطع فولادی و اهن الات میپردازد برخی از خدمات ما عبارتند از:

nazem
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *